2016. január 3., vasárnap

Egyiptom, Egyiptom, Egyiptom

Az ötödikesekkel eljutottunk az ókori Egyiptomba!
Többféle felladatot oldottunk meg, de a szarkofág, pontosabban a múmiakoporsó a legizgalmasabb.

Ez az egyik kedvencünk.
Alaposan meg is néztük a múmiakoporsókat.
A díszítéseket, jelképeket, hieroglifákat és a színeket figyeltük meg. Az arcokat és a testtartást. 
Olyan képeket néztünk meg, amelyeken jól megfigyelhetjük ezeket. Nem a tipikus múmiakoporsót akartuk látni, inkább sokfélét, hogy ihletet merítsünk. Ezért elég sok képet néztünk meg. 
Óra végéig bekapcsolva hagytam a vetítőt és a laptopot, hagytam, hagy nézegessék a képeket. Éltek is a lehetőséggel!
Mivel két órát szántunk erre a feladatra belefért a nézegetés is.
A megnyitott mappába több olyan képet tetem, amik ötletet adhatnak az aktuális feladathoz. 
1.                                         2.                                                3.      
              
Az évek alatt összeállítottam egy gyűjteményt, ahol mappákba rendeztem témák szerint azokat a műalkotásokat amiket be tudok mutatni az aktuális feladatnál. Sok- sok képet rendezek egy- egy mappába. Ezekből válogatok. Amikor belebotlok egy- egy alkotó munkáiba ide mentem a számomra fontos képeket. Hallgatóimnak is ajánlom egy ilyen gyűjtemény összeállítását.

Közönséges háztartási csomagolópapírra dolgoztunk. Egy ívet négyfelé vágtam, így keskeny lapokat kaptam. Ez egy jó méret lett. Nem túl nagy, két óra alatt be is tudjuk fejezni. 2-4 gyerek dolgozott együtt.
Ezt a feladatot nagyobb méretű, más arányú papírra is készítettük már, nagyobb csoportokban dolgozva. Hatosztályos gimnáziumban másik korcsoprttal is elkészítettük. Nagyon népszerű feladat!
Viaszkrétával, olajpasztellel, vízfestékkel és új kedvencünkkel, arany és ezüst temperával alkottak. 


 

1 megjegyzés:

  1. kedves Szofi! Örömmel látom a blogját, a "rajztanár szemét", ritka ilyen blogot találni, jó kezdeményezés! A Modern Iskola szakportál főszerkesztőjeként írok, mert szeretnénk a moderniskola.hu oldal megújuló felületén egy blogszemlét létrehozni, és abban közölnénk ezt a blogot is, az aktuális RSS feed-eket felhasználva. Kérem ehhez engedélyét, véleményét. Ha kéri, és megadja e-mail címét, elküldöm a tervet, hogy néz ki ez a blogszemle a készülő új oldalukon. Köszönöm előre is, üdv. Fülöp Hajnalka, fuloph kukac moderniskola.hu,

    VálaszTörlés