2016. január 22., péntek

Hieroglifák, magyarul

Az ókori Egyiptom művészetével foglalkozó feladatsor záró feladata a hieroglifákkal kapcsolatos. Szép is is lenne, ha azt írhatnám, hogy megismertük a hieroglifákat! Sajnos annyi időnk nincs! Épp csak egy pillantást vetettünk rájuk.

A nevünket írtuk, pontosabban karcoltuk viaszba egy kartusba.
Megnéztük mik is azok a hieroglifák. Több képet is vetítettem, hogy lássuk mindenütt megjelennek, festve, vésve, titokzatosak, érdekes a formájuk is. Önállóan is, a kép vagy szobor részeként is látjuk ezeket.
Innen

Innen
A nevünket egy kartusba foglalva írjuk, ezért (is) tisztázzuk, mi is az a kartus.
A képek válogatásánál a bőség zavarával küzdöttem. Rengeteg fantasztikus anyagot találtam a nete. Arra ügyeltem, hogy, bár csábító, de kikerüljem a modern, leginkább a túristáknak szánt képeket.
Innen

Megnéztünk egy átírást is, aminek a segítségével a saját nevünket hieroglifákkal le tudjuk írni. Ezt ki is nyomtattam, hogy minden gyerek elött ott legyen. Egy ilyen latin betűs fordítás az Apácai Kiadó, Képzelet világa 5. osztályos tankönyvében is található.  

Néhány betűhöz nem találtunk hieroglifát, hát csináltunk. 
Remekül szórakoztunk! Kicsit talán zajosan.
Ezek után álltunk neki az alkotásnak.
Viaszkarc technikával dolgoztunk, A6-s méretben. Két réteg olajpasztellt színeztünk egymásra. Most a felső rétegnek feketét választottunk. Ebbe karcoltuk a hieroglifákat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése