2016. július 12., kedd

Gyereknapi batikolás

Gyereknap alkalmából nagy bulit szerveztünk az iskolában. Volt ott mindenféle program, játék, vetélkedő, eszem- iszom, heje- huja!
Én zsákocskákat batikoltam gyerekekkel.

Miért érdekes ez? Nem először batikoltam már különböző rendezvényeken gyerekkel. Eddig inkább középiskolásokkal. Most általános iskolásokkal, leginkább alsósokkal
Igazából az előkészületen és a szervezésen áll, vagy bukik a dolog.
Napokkal elötte megvarrtam a zsákocskákat. Először arra gondoltam megveszem valamelyik nagykereskedésben. De az ára elég meglepő volt, így hát megvarrtam. 120 db-ot varrtam anginból. (150 széles anginból 7m kellett.)
A festéshez Colombus ruhafestéket használtunk, mint mindig. Színenként egy- egy műanyag tál kell. Ecet és só, meleg víz, kanál kevergetni. Gumikesztyű, a fakszni kedvéért. Szárítókötél és csipesz kell még.
Hogy a munkát megkönnyítsük nem spárgával kötöztük, hanem befőző gumival dolgoztunk. 

Begumiztuk a zsákocskát. Kétféleképpen is gumizhatták. Vagy csak egyszerűen kézzel összeráncolták és szorosan begumizták. Akkor párhuzamos csíkokat kaptunk.
Vagy az egyik csücskénél kezdtük a gumizást. Akkor legyezőszerű mintát kapunk. Akik elég szorosan gumizták be a zsákocskát, szép fehér mintát kaptak.
Aztán mártogattuk a festékbe.
Belemártottuk az egyik színbe, kicsavartuk...
...aztán bemártottuk a másikba...
...harmadikba. 

Enciánkék, türkiz, meggypiros és papagájsárga színeket használtunk. Aki ügyes volt narancs, lila és zöld színeket is varázsolt.
Mielött leszedjük róluk a gumit, hideg vízben alaposan ki kell öblíteni. A felesleges festéket így kimossuk belőle. 


Amint elkészültünk kiakasztottuk száradni. A csipeszre öntapadós matrica papírral felragasztottuk az alkotó nevét.
Igy mindenki megtalálta a sajátját.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése