2016. december 25., vasárnap

Karácsonyi apróságok- Madárkalács, a madaraknak is karácsony van

Madárkalácsot készítettünk a negyedikesekkel. Az egyik anya ötlete volt. Nem csak az ötletet, de az alapanyagokat, a receptet is hozta. Sőt, meg is csinálta a gyerekekkel. 
Én csak aszisztáltam és becsomagoltam az elkészült madárkalácsokat.


Itt a magkeveréken kívül nincs másra szükséged, csak egy tasak zselatinra, aminek elkészítése általában a hátoldalán le van írva. Ez egy zselésítő anyag, ami majd összetartja a magvakat.
  1. A tasak tartalmát először keverd el hideg vízben (zselatinpor mennyiségének ötszöröse legyen a víz mennyisége), majd lassan kezd el folyamatos kavargatás mellett felmelegíteni, amíg sima nem lesz. Nem szabad felforralni, mert akkor elveszti a kocsonyásító képességét, ha ez történne vedd le a lángról.
  2. Ezután kavard el benne a magkeveréket, ami lehet olyan jó 3 bögrényi, majd látni fogod a sűrűségén.
  3. Töltsd bele a formákba! Ha formakivágós, akkor tegyél alá egy sütőpapírt, hogy ne tapadjon le.
  4. Szúrj bele szívószálat ott, ahol szeretnéd majd egy szép szalaggal/spárgával felakasztani. Ne a legszélén! (Innen)
Csak egy- két észerevétel. 
A sütikiszúrókat érdemes kiolajozni. A hegyes formákból (csillag, fenyőfa) nehezen jön ki a madárkalács. 
Kanállal jó alaposan nyomkodjuk a formába a ragacsos masszát. 
24 óra dermedés után szedtem ki a formákból. Még 24 órát hagytam, csak aztán csomagoltam be a keményre dermedt madárkalácsokat.
Nem jó, ha a forma nagyon vékony. Törni fog a madárkalács. Ha nagy és vastag, nagyon nehéz lesz. Kiszakad a szalag belőle. Akkor is kiszakad, ha nagyon a szélére szúrjuk a szívószálat. 
A szívószálat érdemes teljesen átszúrni a magokon. Így sem nagyon könnyű a szalagot áthúzni rajta.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése